środa, 19 marca 2014

Rage


Tytuł: Rage
Autor: Richard Bachman
Liczba stron: 100
Format: e-book

"W miasteczku Placerville w stanie Maine, chłopiec o imieniu Charles Decker przetrzymuje pod bronią 24 uczniów po uprzednim zastrzeleniu dwójki nauczycieli. Opowiada im o ważnych aspektach życia i doprowadza do sytuacji gdy większość z nich wyznaje pozostałym swe "brudne sekrety".  [stephenking.pl]

Rage, to książka, która nie została wydana w Polsce. Na prośbę Kinga nie ma też jej wznowień. 
Szczerze mówiąc dziwiłam się czemu. Teraz już wiem. Książka opowiada historię Chalesa, który napada na nauczyciela, pyskuje dyrektorowi. Zaczyna nosić do szkoły broń, której używa wobec nauczycieli i uczniów. Przetrzymuje swoją klasę. 

Czytając "Rage" miałam przed oczami cały czas relacje telewizyjne oraz tekst, który przeczytałam kiedyś na blogu Izabeli. Nie dziwię się, że King nie chce, aby ta książka była w obiegu. Mimo całego kunsztu autora, książka przekazuje negatywne wzorce. Nie chodzi mi tylko o zachowanie Charlesa, ale też o zachowanie klasy. Książka jak najbardziej mi się podobała, jednak nie chciałabym aby czytała ją młodzież. Sama mam siostrzenicę, która ku mojej uciesze Kinga podczytuje (1 klasa gim.), jednak przed tą książką będę ją przestrzegać.

Co do zakończenia: Czy tylko mi końcówka i zachowanie klasy wobec Teda skojarzyło się z zakończeniem "Pachnidła"? Tyle że Ted nie został zjedzony... 
Książka na plus. Jednak zbyt często takie rzeczy się dzieją wokół nas aby polecać ją komukolwiek. 

10 komentarzy:

  1. O, a ja, wielki fan Kinga, nie czytałem. Pewnie dlatego, że oficjalnie tego nie ma, a amatorskie polskie tłumaczenie jakoś mnie odstrasza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tłumaczenie akurat nie jest takie złe z tego co porównywałam :)
      a że zakazany owoc smakuje najlepiej, nie mogłam się powstrzymać :)

      Usuń
    2. W końcu pewnie i ja nie wytrzymam ;) Co najwyżej przygarnę wersję oryginalną, w końcu takie długie to nie jest, powinienem więc dać radę! ;)

      Usuń
  2. mam w planach i jestem ciekawa czy i mnie się spodoba...

    OdpowiedzUsuń
  3. King stwierdził chyba, że w jego książkach na końcu powinno zawsze tryumfować dobro, dlatego uważał Rage za nieudane dzieło. Ja tam przeczytałem kiedyś jakieś polskie tłumaczenie tej książki i moim zdaniem ta cała spina jest bezzasadna. Ot, taka tam historyjka. Jak na mistrza to nawet nie jakaś strasznie wciągająca. Mi tam z pamięci wyleciała błyskawicznie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i po jakiejś strzelaninie w szkole (1999 r. chyba) stwierdził ,że należy wstrzymać publikację. Zresztą, wydawcy za 1 razem też ją odrzucili. W porównaniu z innymi jego książkami, ta nie ma w sobie nic szczególnego, no ale ja się nie mogłam powstrzymać od przeczytania :D

      Usuń
  4. Nie wiedziałam, że wycofanie tej książki miało miejsce. Dobrze jednak, że autor tak zarządził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wcale się nie dziwię skoro fikcja zaczęła stawać się rzeczywistością i to wokół niego.

      Usuń
  5. Skoro nie polecasz, to szkoda mojego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. I tak przeczytam i tak - ciągle jednak jestem zaintrygowana. No i muszę poznać to zakończenie ;)

    OdpowiedzUsuń