wtorek, 27 marca 2018

Woła mnie ciemność - Agata Suchocka



"Woła mnie ciemność to przesycona emocjami i pełna erotycznego napięcia powieść drogi, zapis moralnego upadku i wędrówki ku zagładzie początkowo niewinnego bohatera, który porzuca wpojone mu za młodu ideały. Rozbrzmiewająca muzyką i przepojona gotycką atmosferą historia, nawiązująca do klasycznych powieści grozy – z bohaterami, w których można się zakochać już od pierwszych stron − gwarantuje mnóstwo zwrotów akcji i kunsztowną ucztę dla zmysłów." 


Czytając zapowiedź przedpremierową zastanawiałam się, czy "Woła mnie ciemność", to książka dla mnie. Lubię w książkach kontrowersje. Lubię niewygodne tematy. Lubię mroczny klimat. Nie do końca jednak fascynują mnie powieści erotyczne.

Autorka zabiera nas do świata Armagnaca Jardineux, potomka plantatorskiej rodziny z Luizjany, który wyrusza w podróż do Europy, by zdobyć wykształcenie i posmakować rozrywek. Tymczasem wojna secesyjna pustoszy Południe, pochłaniając rodzinny majątek i na zawsze oddzielając go od bliskich. Zarówno krewni, jak i rodzinna fortuna pozostają tylko wspomnieniem. Armagnac, samotny w obcym Londynie, tropi smutki w alkoholu. Jedyne, co potrafi i na czym może zarobić na życie, to z wirtuozerią grać na fortepianie. Dzięki temu talentowi poznaje młodego skrzypka oraz jego mecenasa − tajemniczego lorda Huntingtona, który wynosi go na salony. Wkrótce Armagnac odkrywa, że dawna tajemnica związała losy jego babki z Huntingtonem. Lektura starego pamiętnika zasiewa w sercu pianisty ziarno niepokoju. Czy to możliwe, że wiele lat temu babka opisywała tego samego mężczyznę, który teraz bawi się jego losem?

Świat wykreowany przez autorkę, to świat młodych i ambitnych, jednak pozbawionych skrupułów ludzi. Jest to świat pełen zepsucia, ekscentryków, amoralności. Nikt nie zwraca uwagi na to, co jest właściwe, bohaterowie pozbawieni są jakichkolwiek zahamowań i ograniczeń. Demonstrują siebie i swoją seksualność. Nie ma w tym jednak niczego gorszącego. Autorka posługuje się kwiecistym językiem (jak na dzisiejsze czasy), sytuacje kontrowersyjne pozostawia jednak w dużej mierze wyobraźni czytelnika.

Siadając do książki spodziewałam się czegoś w stylu Doriana Gray’a. Niestety. Jeśli jednak znacie i lubicie twórczość Anne Rice, nie boicie się kontrowersyjnych tematów i seksualności przedstawionej w prosty, nieskomplikowany, niecenzurowany sposób – „Woła mnie ciemność” będzie powieścią dla was.

Woła mnie ciemność to pierwszy tom cyklu Daję ci wieczność.


3 komentarze:

  1. Mam tę książkę, ale jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spodziewałam się troszkę czegoś innego. Jednak książka była niezła :)

      Usuń
  2. Напиток или капли onetwoslim - это устойчивый препарат для похудения. В том случае, когда человек знал бы, какой восторг вы испытываете, когда встаете утром, на весы, и хороший минус веса не за горами, при всем этом вы хорошо выспались, встали бодрыми. На самом деле он не является чудодейственным препаратом для похудения, однако, если подумать о том, как влияет onetwoslim, могу сказать одно, он работает! И в то же время изучите свое питание. Капли... Прочитайте обзор напитка или капель слим без прослойки https://one-two-slim-kapli.ru/ Впечатляющего препарата для похудения. Однако, если бы человек знал, какой восторг ты испытываешь, когда встаешь утром, на весы, и это хороший минус веса, при этом ты хорошо выспался, встал бодрым. Обратите внимание, вряд ли это чудодейственный препарат для похудения, но если говорить о том, как влияет onetwoslim, то могу сказать одно, он работает! Но параллельно следите за своим питанием. Капли помогли мне уменьшить порцию пищи более чем наполовину, при всем этом я стала есть больше овощей, хлеб я вообще убрала, если и готовлю выпечку, то на кукурузной и рисовой муке.

    OdpowiedzUsuń