czwartek, 7 listopada 2013

Inferno

Tytuł: Inferno
Autor: Dan Brown
Wydawnictwo: Sonia Draga
Rok wydania: październik 2013
Liczba stron: 592


Światowej sławy historyk sztuki,Robert Langdon, specjalista od symboli budzi się na szpitalnym łóżku.
Nie wie gdzie jest. Nie pamięta co działo się w ciągu ostatnich kilku dni. 
Lekarka Sienna Brooks próbując poznać jego tożsamość znalazła w marynarce Langdona ukrytą kieszeń, a w niej? Fiolkę oznaczoną jako niebezpieczną.
Langdon nie potrafi powiedzieć w jaki sposób wszedł w jej posiadanie, ani co skrywa się w środku.
Niespodziewany zwrot akcji powoduje, że ginie lekarz, który zajmował się jego przypadkiem, a on i Sienna muszą uciekać przed kobietą, która chce zabić Langdona. 
Czy powodem pościgu jest przedmiot znaleziony w ukrytej kieszeni?
Zaskoczeniem dla Roberta jest fakt, że przedmiot zaprogramowany jest tak, że tylko on, a właściwie jego linie papilarne mogą otworzyć fiolkę. 

Ścigani przez wrogów przemierzają ulice Florencji, podążają szlakiem Dantego i szukają wskazówek, które pomogą im rozwiązać zagadkę i dowiedzieć się, w co właściwie się wplątali. 
Czy wiedza naukowa okaże się przydatna?
Kim jest Sienna Brooks i czemu zdecydowała się pomóc Langdonowi?
Komu mogą zaufać?
Czy zdążą rozszyfrować wszystkie zagadki nim minie czas?

Historia w pewnym momencie wydaję się być oczywista, czytelnikowi wydaje się, że wie, jakie jest rozwiązanie zagadki, kto jest kim i o co właściwie chodzi. Jednak Brown wprowadza zwroty akcji, które całkowicie zmieniają postać rzeczy. Do samego końca książka jest nieprzewidywalna, a rozwiązanie zagadki okazuję się zaskakujące. 

Polecam osobom, które miały już do czynienia z twórczością Dana Browna. 
Odradzam natomiast tym, którzy przygodę z Brownem chcą rozpocząć.
Moim zdaniem ma on specyficzny styl pisania. Dość schematyczny zresztą. I momentami ciężki.
"Inferno" nie jest najlepszą książką na rozpoczęcie przygody z jego twórczością. 

6 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze nic z Browna, więc od niej nie zacznę :)).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już na szczęście miałam przyjemność poznać twórczość Browna, więc teraz poluję na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój chłopak czytał i chyba był dość zauroczony, bo teraz czeka, aż ja się wypowiem, więc nie zostaje mi nic innego jak przeczytać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej jego książki jeszcze nie czytałam, a już miałam sporo styczności z jego twórczością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świeżynka, 9 czy 10 października wyszła. :)
      Zdecydowanie warto w nią zainwestować! :)

      Usuń
  5. Czytałam prawie wszystkie powieści Browna już jakiś czas temu, ale do tej jakoś mnie nie ciągnie - to pewnie dlatego, że naoglądałam się wszędzie milionów plakatów reklamujących Inferno i już mam go dość :D

    OdpowiedzUsuń