czwartek, 16 stycznia 2014

Łóżko

Tytuł: Łóżko
Autor: Janusz Leon Wiśniewski
Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 192

Kolejny zbiór opowiadań Wiśniewskiego. Po przeczytaniu jego trzech książek mogę zauważyć, że jest on świetnym znawcą kobiet i relacji międzyludzkich, zwłaszcza tych intymnych. 

W skład zbioru wchodzą:
- Łóżko
- Ranking emocji
- Narodziny
- Sen 
- Test 
- O kłamstwie
- Niewierność

Książek nie powinno się porównywać, gdyż każda z nich to coś odrębnego. Jednak po przeczytaniu "Intymnej teorii względności", ta książka nie była w stanie mnie zachwycić.
Dużo trudniejsza w odbiorze, słownictwo czasami tak pogmatwane, że zastanawiam się o co właściwie chodziło. 
Łóżko wywołuje w człowieku przeróżne skojarzenia. Mi kojarzy się z intymnością, bliskością.
Jest to książka o bliskości, samotności, miłości, śmierci.
Zdradzie, złości, nienawiści, zemście.
O tym jak przeżyć Wigilię, gdy brakuje najbliższej osoby.
Jak zemścić się wykorzystując innych ludzi.
Jak przez łóżko dojść do tytułu naukowego.
Ile jest w stanie znieść prawdziwa miłość w obliczu choroby.
Jak wiele kompromisów potrzebne jest, aby związek przetrwał. 

Książka wyjątkowa. Każdy z nas w którymś z opowiadań odnajdzie cząstkę siebie.
Jednak dla mnie zbyt skomplikowana. 


Nie zmienia to jednak faktu, że:

"Ważniejsze niż miłość jest to, co po niej zostaje"

i ważniejsze niż moja opinia o książce jest to, że wniosła coś do mojego życia i dała mi do myślenia.

16 komentarzy:

  1. Na pewno przeczytam, tylko kiedy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam opowiadania i autor też niczego sobie. Bardzo chętnie, bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna pozycja i recka...jestem ciekawa czy i ja znalazłabym w niej coś dla siebie... w każdym razie zapisuje i jakby co dam znać;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam na półce. Czeka na swoją kolej :)
    http://monweg.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Autora naocznie nie znam, ale nie kojarzy mi się zbyt dobrze. W każdym razie, wypadałoby sprawdzić samemu jak facet pisze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu się podoba, jednak warto samemu się przekonać :)

      Usuń
  6. Lubię Wiśniewskiego, lubię skomplikowane książki więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam twórczości pana Wiśniewskiego, ale mam wielką ochotę
    sięgnąć po tę lepszą pozycję " Intymną teorię względności":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Intymną teorię względności" polecę każdemu! :) Już zresztą puściłam wici wśród znajomych, że warto po tego polskiego pisarza sięgnąć :)

      Usuń
  8. Dano nie czytałam nic Wiśniewskiego, może sięgnę po Łóżko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam Wiśniewskiego, ale może czas najwyższy to zmienić???

    OdpowiedzUsuń
  10. Zraziłam się nieco do twórczości Wiśniewskiego podczas lektury ,,Samotność w sieci'', która mnie strasznie wynudziła i na razie nie chce powtórki z rozrywki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń