sobota, 11 stycznia 2014

Siostra.

Tytuł: Siostra
Autor: Małgorzata Saramonowicz
Wydawnictwo: W.A.B
Rok wydania: 2005
Liczba stron: 174

Thriller psychologiczny. Maria i Jakub są kochającym małżeństwem. Starają się o dziecko. Kiedy Maria zachodzi w ciążę zapada w letarg. Co jest jego przyczyną? Nikt nie jest w stanie tego stwierdzić. Kobieta staję się ciekawym medycznym przypadkiem porównywanym do eksperymentu niemieckiego, kiedy to płód poprawnie rozwijał się w ciele martwej kobiety. Lekarze zaczynają przeprowadzać na niej różnego rodzaju eksperymenty, proponują aborcję. Jakub desperacko stara się znaleźć wyjście z sytuacji i rozwiązać zagadkę tajemniczej śpiączki. Chce ocalić żonę i dziecko. Odkopując stare dokumenty dociera do nieznanych faktów z życia rodziny Auderskich. Dowiaduję się, że jego żona zapadła już w taki letarg w przeszłości, mając 6 lat. 

Książka napisana jest w niezwykły sposób. Mamy do czynienia z trzema narratorami, którzy momentami wywracają akcję do góry nogami. Przy czytaniu książki sama próbowałam rozwikłać zagadkę, jednak zakończenie mnie zaskoczyło, czytałam je z zapartym tchem, złością i ogromnym zdziwieniem. 

Właściwie książka ani mi się podobała, ani nie podobała. Ale jest to raczej typ książki, która nie ma się podobać, tylko ma oburzyć, szokować. 

Nie jest lekturą lekką. Polecam ją szczególnie tym, którzy lubią książki psychologiczne.


11 komentarzy:

  1. Za książkami psychologicznymi nie przepadam więc sobie odpuszczę tą książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzech narratorów, to może być ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spoko, niewiele jest rzeczy, które mogą mnie oburzyć, jeszcze mniej takich, które szokują, więc mógłbym sprawdzić, czy ta książeczka podoła :D Długa też nie jest - dużo czasu nie stracę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca, ba, nawet bardzo. I dość krótka - nic, tylko czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki psychologiczne. O tak trudnej i delikatnej tematyce jeszcze nie czytałam, więc zapamiętam sobie i wypożyczę z biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo krótka, więc dużo czasu Ci nie zajmie :)

      Usuń
  6. A ja mam mieszane uczucia, sięgnęłabym po nią chociażby z ciekawości, ale coś mnie od niej odrzuca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ mnie zaintrygowałaś tą książką :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. jestem zainteresowana - nie wiem czy w najbliższym czasie dam radę się o nią postarać, ale na pewno zapisze na listę bo czuję się zainteresowana;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam thrillery psychologiczne, więc chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń