poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Dotknąć prawdy

Tytuł: Dotknąć prawdy
Autor: Antoinette von Heugten
Wydawnictwo: Mira
Rok wydania: 4 maja 2011
Liczba stron: 480

Max, to 16 letni chłopak ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera oraz zespołem schiozoafektywnym. 

Zostaje skierowany do najlepszego szpitala psychiatrycznego Maitland.
Jego matka Daniell słyszy od lekarzy, że może "przeszkadzać w jego terapii", zostaje ograniczony czas jaki może spędzać z synem. Dziwi ją to, szczególnie dlatego, że inny pacjent - Jonas i jego matka - Marianne mają nieograniczony kontakt. 
Danielle zaczyna podejrzewać, że w szpitalu stosowane jest eksperymentalne leczenie bez wiedzy i zgody pacjentów, a stawiane diagnozy są skutkami ubocznymi terapii. 
Całkowicie wypiera diagnozę syna, zwołuje spotkanie wszystkich specjalistów ze szpitala, którzy się nim zajmują. W skutek swoich działań otrzymuje zakaz zbliżania się do szpitala. 
Zaczyna mieć wątpliwości co do stanu zdrowia syna, gdy chcąc go odwiedzić znajduje syna całego we krwi w pokoju innego pacjenta. Max w ręku trzyma przedmiot z torebki Danielle, a rany na ciele zamordowanego chłopca ewidentnie wskazują na jego użycie. 

"Dotknąć prawdy", to dla mnie wielkie zaskoczenie.
Spodziewałam się kolejnej książki, która pokaże jakie dzieci z autyzmem są biedne. 
Co dostałam?
Bardzo dobry thriller, który z każdym kolejnym rozdziałem zaskakuje i wciąga w dość specyficzny świat szpitali psychiatrycznych. Kiedy wydawało mi się, że znam rozwiązanie zagadki, autor podsuwał taki detal, który burzył mi całą koncepcję. Do końca nie spodziewałam się rozwiązania. Nawet gdyby ktoś zapytał mnie o 5, 10 potencjalnych rozwiązań nigdy nie przyszłoby mi na myśl jak historia się potoczy.

Gorąco polecam. 


Kwiecień to Światowy MIESIĄC Wiedzy na Temat Autyzmu.
Polecam wam zapoznanie się z akcją Blogi na niebiesko. 



przeczytam tyle ile mam wzrostu (3 cm),

8 komentarzy:

  1. Ciekawe podsumowanie :)

    Pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze o tej chorobie, a na książkę mam ochotę. Pozycja obowiązkowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią przeczytam. Tymczasem zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię tego typu thrillery i cieszę się że cię zaskoczyła! Pozdrawiam ciepło i świątecznie! Odrobiny czasu dla siebie i rodzinki, ciepła i humoru, odpoczynku i radości w te święta!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Karola wesołych, pogodnych, smacznych i mokrych świąt.
      Buziaczki xx.

      Usuń
    2. Dziękuję Basieńko! :**
      Pogodnych i wesołych Świąt :))

      Usuń
  6. naprawdę ciekawa pozycja! muszę się za nią rozejrzeć!

    OdpowiedzUsuń