sobota, 23 sierpnia 2014

Cross

Tytuł oryginału: Cross
Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: 26 lutego 2008
ISBN 
9788373595842
Liczba stron: 352
Język: polski
Typ: papier
 

James Patterson jest uznawany za jednego z najpopularniejszych pisarzy amerykańskich, a wiele z jego książek trafia na listy bestsellerów. 

Przygody Alexa Crossa, policjanta i psychologa, to książki, po które sięga wiele osób. Czytając multum skrajnych recenzji postanowiłam sama się przekonać, czy są one warte uwagi.

Poznajemy Alexa Crossa, gdy jego żona zostaje postrzelona na jego oczach. Historia przenosi się 10 lat do przodu, kiedy miastem wstrząsają brutalne morderstwa, a główny sprawca zamieszania - "Rzeźnik" - kłania się świadkom zbrodni. Detektyw Cross rezygnuje z pracy w policji, aby zająć się dziećmi, nie narażać życia i otworzyć ponownie praktykę psychologiczną. Mimo to, zostaje poproszony przez przyjaciół z policji o pomoc w schwytaniu Rzeźnika. Okazuje się, że to on mógł strzelać do Marii. Cross angażuje się w sprawę. 

W drodze do rozwiązania zagadki trafiamy na wiele trupów, zamordowanych dosyć brutalnie. Nie rozwinęło to jednak akcji na tyle, aby mnie wciągnęła. Po prostu dokończyłam książkę wiedząc od początku prawie wszystko. 
Książka ogólnie niezła, lecz nie zachwycająca. Lekka historia, którą czytało się szybko. Jednak moim zdaniem nie potrzebnie poszarpana na aż tyle rozdziałów. Dodatkowo irytowało mnie, że praktycznie od początku wszystko było wiadomo, akcja nie była zbyt wartka - a ja lubię, gdy w książkach się dzieje, kiedy każdą stronę pochłaniam z coraz większym zainteresowaniem. Przy "Crossie" niestety nie towarzyszyły mi takie odczucia. 

2 komentarze:

  1. Tej książki Pattersona akurat nie czytałam, ale czytałam inne, które naprawdę były świetnie napisane :) Wydaję mi się, że najlepsze są pierwsze książki o Crossie, późniejsze mają trochę słabszy poziom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta jest 12. więc pewnie masz rację :) ja się nie poddaję i Pattersona zamierzam dalej czytać.

      Usuń