piątek, 10 listopada 2017

Bullet Book - kreatywne planowanie


Dzisiaj książki nietypowe - pomagające kreatywnie planować. Początkowo był szał na designerskie kalendarze, później na gotowe plannery. Od dłuższego czasu w internecie króluje kreatywne planowanie i bullet journaling :) Ja wciąż szukam kalendarza idealnego. W takim z rozkładem tygodniowym jest dla mnie za mało miejsca, dzienny się marnuje, bo nie wpisuję w niego aż tylu notatek. Chciałam wypróbować prowadzenie własnego plannera i z pomocą przyszło mi Wydawnictwo Insignis z nowymi książkami.


Pierwsza z nich to "Bullet Book. Bądź pięknie zorganizowana". Jest to świetna książka dla osób, które chcą zacząć kreatywnie planować, jednak nie mają na to pomysłu. Książka, to właściwie gotowy planner, pozostawiający jednak dużo miejsca na swobodę, własne notatki, ozdobniki, listy, próbowanie różnych układów.



Pierwszym, co mnie w tej książce zaciekawiło, jest miejsce na notatki na jednej stronie, plan miesiąca na kolejnej. Na poszczególnych stronach mamy też wytłumaczenie co na nich umieścić. Wiele ze stron zawiera też cytaty.



Ostatnie strony to miejsce na plan każdego tygodnia, bardzo pomocne w szczegółowym planowaniu. Zapisuję tutaj ogólny plan, poszczególne elementy rozbijam na mniejsze zadania, które zapisuję na przeznaczonej do tego celu liście z zadaniami na dany miesiąc. 


Dla osób próbujących zapanować nad domowym budżetem, czy oszczędzaniem - strona "Moja skarbonka", dostępna przy każdym miesiącu. U mnie będzie ona głównie wykorzystana do planowania wydatków, opłat, funduszy prezentowych. Planuję także podsumowywać moje oszczędności. Czas dla mnie, to natomiast strona, którą każdy może wykorzystać na swój sposób. Można tutaj napisać, co zrobiło się dla siebie w danym miesiącu. Kolejną opcją jest zaplanowanie np. miesięcznej pielęgnacji ciała/cery/włosów. Dla osób uzdolnionych może to być strona do tworzenia, rysowania, wyklejania, malowania, tworzenia tekstów.


Bardzo ważna dla mnie strona, to oczywiście "Książki do przeczytania. Muzyka do przesłuchania. Filmy do obejrzenia". Książka i muzyka towarzyszą mi od zawsze, ostatnio zaczęłam namiętnie oglądać filmy (może macie jakieś do polecenia?). Moja lista "filmów do obejrzenia" jest ogromna. Tutaj wpisałam tylko te, które planuję obejrzeć w najbliższej przyszłości (listę wciąż uzupełniam :)).


"Kwiaty dla mnie" - to strona na której możemy wpisać nasze cele, marzenia, zadania, plany. Kiedy uda ci się osiągnąć to, co wpisałeś, możesz zakolorować kwiat. Ja postanowiłam, że będę je zamalowywała po kawałku, w miarę osiągania kolejnych "pułapów" moich planów. Mam ostatnio dużo czasu, wróciłam więc do korzystania z Memrise i ćwiczenia języków :)


A ostatnia z przedstawionych stron, to absolutnie moja ulubiona. Miejsce na to, co mnie cieszy. I cytaty - które są wszechobecne w Bullet Booku. No i dla tych kreatywnych - możliwość pokolorowania praktycznie każdej strony - wielki plus!!! ♥


Druga z książek, to "Twój rok z Bullet Bookiem. Jak dzień po dniu kreatywnie zorganizować sobie życie". Jest to kompendium wiedzy o tym, jak planować samodzielnie, jakie układy wykorzystywać. Kopalnia pomysłów!


W książce odnajdziemy pomysły na to, jak rozrysować w notesie nasz rok, miesiąc, tydzień czy dzień. Bardzo pomocne jest to, że autor przedstawia wiele różnorodnych rozwiązań. Można więc do woli testować poszczególne układy u siebie. 


W Twoim roku z Bullet Bookiem znajdziemy też propozycję na to, jakie rysunki można wykorzystać. Warto zwrócić uwagę na to, że rysunki te są bardzo proste. Do tego też zachęca książka - aby planować po swojemu, nawet bardzo prosto. To dla nas poszczególne znaki mają być czytelne i zrozumiałe. 


Dla osób trenujących czy podróżujących świetną propozycją może być wskaźnik pokonanej trasy. Tak na prawdę, jedyne co cię ogranicza, to własna wyobraźnia. Możesz wykorzystać ukształtowanie terenu, obrazki nagród za pokonane kilometry, czy kolejne stopnie na podium.


Dla podróżujących jest również mapa, na której mogą zaznaczyć czy zakolorować odwiedzone części świata. Równie dobrze może być ona wykorzystana przez uczniów, czy ludzi chcących uczyć się geografii świata. Przyznam szczerze, że taka mapa dodatkowo zachęca do podróży :D



Moją ulubioną częścią "Twój rok z Bullet Bookiem. Jak dzień po dniu kreatywnie zorganizować sobie życie" jest jednak ilustracja domu z listą obowiązków domowych. To niesamowita pomoc w dbaniu o własną przestrzeń. W książce znajdziemy też listę rzeczy do spakowania w podróż czy planowanie wakacji.

Książki "Bullet Book. Bądź pięknie zorganizowana" i "Twój rok z Bullet Bookiem. Jak dzień po dniu kreatywnie zorganizować sobie życie", to świetne propozycje dla osób, którym nie wystarcza zwyczajny kalendarz. 

Czytelniku:

- jeśli w kalendarzu jest dla ciebie za dużo czy za mało miejsca, 
- jeśli uważasz, że jest nijaki, 
- jeśli potrzebujesz dodatkowych stron na listy zadań
- jeśli lubisz kontrolować swoje postępy
- jeśli chcesz uwolnić trochę kreatywności

biegnij do księgarni!

Książki Wydawnictwa Insignis są zdecydowanie dla ciebie. Możesz kupić czysty zeszyt, zwykły długopis i z pomocą "Twój rok z Bullet Bookiem" stworzyć planner idealny dla siebie. Jeśli jednak nie wiesz jak zacząć sięgnij po obie książki. "Bullet Book. Bądź pięknie zorganizowana" pobudzi twoją kreatywność i spowoduje że nauczysz się planować po swojemu, "Twój rok z Bullet Bookiem" podpowie ci, w jaki sposób przenieść te rozwiązania do własnego plannera :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz