poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Poranna niespodzianka :)

Jakiś czas temu cyrysia organizowała konkurs, w którym do wygrania była książka pani Wioletty Sawickiej.
Krążąc w otchłaniach internetu postanowiłam spróbować swoich sił i ułożyć 3 pytania do autorki.

Jakie było moje zaskoczenie, gdy 12 lipca wcześnie rano sprawdziłam pocztę i okazało się, że wygrałam! :)

TUTAJ możecie przeczytać cały wywiad z panią Sawicką :)

Kolejne zaskoczenie spotkało mnie we wtorek rano. Jak powszechnie wiadomo, skleroza to moje drugie imię i pośród ogromu spraw zapomniałam całkowicie o wygranej.

Siedząc rano, popijając kawę i przeglądając blogi usłyszałam dzwonek do drzwi, a pani listonosz przyniosła tajemniczą paczuszkę. Ale przecież ja nic nie zamawiałam! - pomyślałam.


W paczce odnalazłam cudowną historię. 

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: 5 czerwca 2014
ISBN 
9788378397731
Liczba stron: 528
Język: polski
Typ: papier

W książce poznajemy Annę, młodą dziennikarkę radiową, która pnie się po stopniach kariery zawodowej osiągając coraz więcej sukcesów. Wraz z partnerem - Patrykiem tworzy udany związek. Patryk jest jednak despotyczny i zaborczy. Wywiera na Annie presję, chciałby żeby rzuciła pracę i wyszła za niego za mąż.
Anna ma przyjaciółkę Małgosię. Znają się od dziecka. Małgosia radzi, aby wyjechała i wsłuchała się w siebie. Trafia się niepowtarzalna okazja, kiedy ich wspólna koleżanka z liceum poszukuje opiekunki do pani Helgi, polki która mieszka w Szwecji. Anna stawia na swoim i wyjeżdża, na miejscu podejmuje się kolejnej pracy. W domu Magdy doświadcza rodzinnego ciepła, widzi ile można poświęcić dla miłości i mimo tego być niesamowicie szczęśliwym.
Teściowa Magdy, stara muzułmanka, która podobno potrafi przejrzeć każdego i przepowiedzieć przyszłość żegna Annę słowami przepowiedni:

"– Posłuchaj starej Arabki, dziecko – mówiła charczącym głosem. – Niedługo w twoim życiu pojawi się ktoś, kto na początku nie powie ani słowa. Jeśli wystarczy ci siły, uratujesz to, co dla ciebie najważniejsze. Potem odnajdziesz coś, czego nie zgubiłaś." 

Anka wraca do Polski. Kiedy wszystko zaczyna się układać na jej drodze staje "ktoś, kto na początku nie powie ani słowa". Jak potoczą się ich losy? Przekonajcie się sami! :)

Niesamowita historia. Pełna miłości, ciepła i przyjaźni. Ciężko mi uwierzyć, że jest to debiut autorki! Książka napisana jest z lekkością, nie wymuszonym humorem. Ponad to książka to nie typowe romansidło! Tytuł może troszkę wprowadzić w błąd. Owszem, jest w niej wątek miłosny (nie jeden), a Anka i Patryk, Bożena i Witek, Małgosia i Maciek, Magda i Abbas, to pary jakie na co dzień spotykamy w swoim otoczeniu, pary z małymi i większymi problemami, z małymi szczęściami dnia codziennego. Jedni z nich doceniają to co mają, inni nie. Mnie na pewno bohaterowie czegoś nauczyli i zatrzymałam się przy pewnych fragmentach na dłużej. Wiele fragmentów wywołało u mnie uśmiech od ucha do ucha, wiele zeszkliło mi oczy, przy niektórych szeroko otwierałam oczy z podziwu.

Książka dobra dla wszystkich. Co prawda jest to ponad 500 stron, ale 500 stron dobrej, lekkiej lektury, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Może będą to opisy Olsztyna, może Szwecji, emocji, ludzi, problemów. Warto przysiąść nad nią na kilka godzin, dni. Więcej czasu na pewno wam to nie zajmie.

Mam nadzieję, że jak najwięcej osób po nią sięgnie, a pani Wioletta Sawicka nie przestanie pisać i nie skończą jej się pomysły! :)

11 komentarzy:

  1. Faktycznie świetne niespodzianki! Gratuluję :)
    A ksiażką mnie zainteresowałaś, nie słyszałam dotąd o autorce ani o tej powieści a szkoda, bo brzmi bardzo interesująco, a jeśli to jeszcze udany debiut... chętnie sięgnę jeśli będę miała okazję

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak to jest z szczęściem, że się go zupełnie nie spodziewamy :)) ale dobrze, że zrobiłaś ku niemu jeden krok :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie gratulacje! Cieszę się z Twojego szczęścia!

    OdpowiedzUsuń
  4. gratulacje

    zapraszam do mnie na akcje Podaj dalej czyli książka w podróży
    http://ksiazeczkinaszejtrojeczki.blogspot.com/2014/08/odblask-podaj-dalej-czyli-ksiazka-w.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję wygranej! A książkę chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam - konkurs - do wygrania książka :)
    http://monweg.blog.onet.pl/2014/08/08/konkurs-zabawa-do-wygrania-ksiazka/
    Miło jest wygrywać w konkursach. Może wygrasz i u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To miałaś podwójną niespodziankę:) Trochę Ci zazdroszczę, bo mam ogromną ochotę na tę książkę. Czuję, że przypadłaby mi ona do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby Ci się spodobać. Jeśli tylko trafi się okazja - przeczytaj. Świetna historia.

      Usuń
  8. i tak oto przypadek sprawia, że poznajemy naprawdę dobre lektury :) gratuluję szczęścia!

    OdpowiedzUsuń