niedziela, 30 listopada 2014

Lato drugiej szansy

autor: Morgan Matson
seria: Pastelowa Seria

data wydania: kwiecień 2014
wydawnictwo: Jaguar
ISBN: 9788376862385
liczba stron: 450



Ile razy zdarzyło Ci się kogoś zranić? Ile razy uciekałaś przed problemem? Ile razy chciałaś cofnąć czas, bo po fakcie postąpiła byś całkiem inaczej? Uważasz, że każdy człowiek zasługuje na drugą szansę? Może jednak nie? 


Taylor Edwards to zwyczajna dziewczyna. Na tle siostry - baletnicy i brata - z wybitną pamięcią nie odznacza się niczym szczególnym. Jedyna jej "dolegliwość" to uciekanie przed problemami. Kiedy wychodzi na jaw, że ojciec Taylor jest ciężko chory i pozostało mu niewiele czasu, rodzina postanawia spędzić razem wakacje i wrócić do rytuału sprzed lat. Pakują wszystkie potrzebne rzeczy, zamykają swoje sprawy i na trzy miesiące wakacji wyjeżdżają nad jezioro. Ostatni raz byli tam pięć lat temu. Taylor zostawiła nad jeziorem rzeczy bardzo ważne jej sercu i po prostu wyjechała, uciekła zanim sprawa zdążyła się skomplikować jeszcze bardziej. Taylor musi się zmierzyć z chorobą ojca, nudą i "duchami z przeszłości", które nie opuszczą jej ani na krok. Czy tym razem ucieknie? Tego przekonajcie się sami. 

W książce pojawia się wątek rodzinny, poszukiwanie siebie i odnajdywanie wspólnego języka w rodzinie. Mamy też do czynienia z wątkami miłosnymi oraz przyjaźnią i nienawiścią. 
Książka należy do gatunku New Adult i szczerze mówiąc wątpiłam, że przypadnie mi do gustu. Myślałam, że będzie to zwykła młodzieżówka - nic nie wnosząca do życia. Jakże się pomyliłam! Wystarczyło przeczytanie kilku stron, aby się przekonać, że nie jest to banalna powieść, tylko wciągająca historia. 

Na szczególną uwagę zasługuje też język powieści. Dialogi bohaterów nie wydawały się sztuczne czy wymuszone, nie był też zbyt trudny, nawet gdy mówił o chorobie Roba. Jest to co prawda język młodzieżowy, większość bohaterów to nastolatkowie - jednak nie dostrzeżemy tutaj kolokwializmów, które mi strasznie w książkach przeszkadzają. 

Spodziewałam się, że będzie to lekka książka na jesienne wieczory. Zmieniłam zdanie sięgając w pewnym momencie po chusteczki :) 
Lato drugiej szansy zasługuje na szczególną uwagę miłośników Johna Greena, Nory Roberts, Wioletty Sawickiej i im podobnych. Ja polecę ją również tym, którzy mają młodzież w domu - relacja Taylor z matką pokazuje smutną prawdę o kontaktach rodziców z dzieckiem. 

5 komentarzy:

  1. Czasami właśnie tak bywa, kiedy nastawimy się na coś lekkiego, a tu nagle łzy lecą ciurkiem :) Myślę, że mogłabym dać szansę tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam sobie Twój wstęp do recenzji i też pierwsze co mi przyszło do głowy, to że jakaś czcza książka dla nastolatek. Twój opis mnie zachęcił, tytuł zapamiętam. Znajoma mnie zachęciła do książki Teoria Gai. Znasz ją?

    OdpowiedzUsuń
  3. nie słyszałam o tej książce , ogólnie mało czytam bo nie mam na to czasu ale jeśli już się z coś biorę to jakieś mega babskie romansidło:)

    Chcę Cię zaprosić na rozdanie czekające na moim blogu, sama wybierasz kosmetyczną nagrodę . Wystarczy że zaobserwujesz blog i gotowe :)Zachęcam do wzięcia udziału

    http://aaangelllaaa.blogspot.com/2014/12/r-o-z-d-n-i-e-2-tak-jak-obiecaam-przy.html

    OdpowiedzUsuń
  4. zapowiada się ciekawie :) obserwuję i jak masz ochotę to zapraszam do mnie na moje PIERWSZE ROZDANIE POZDRÓWKA

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli to książka całkowicie nie dla mnie ahhahahaha:)

    OdpowiedzUsuń